Шахраї телефонують та пропонують встановити новий застосунок банку. Мета шахрайської схеми – отримати доступ до інтернет-банкінгу
📵 Шахраї телефонують та пропонують встановити новий застосунок банку. Мета шахрайської схеми – отримати доступ до інтернет-банкінгу
🎭 Зловмисники представляються працівниками банків і повідомляють, що старий банківський застосунок більше не працює і вам потрібно завантажити новий.
📩 Потім вони надсилають фішингові посилання на завантаження програми буцімто з офіційного чат-бота в одному з месенджерів. Таким чином, аферисти отримують авторизаційні дані клієнтів банку.
Потім шахраї переконують назвати код із смс-повідомлень чи дзвінків від справжньої служби підтримки банку, у результаті отримують доступ до інтернет-банкінгу і викрадають кошти.
⁉️ Як уникнути шахрайства?
Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на платіжній картці.
🛑 Завжди припиняйте розмову, якщо:
🔸 запитують паролі, коди банків;
🔸 керують під час телефонної розмови вашими діями (просять встановити програму на ваш пристрій).
📲 Дотримуйтеся правил безпеки, коли завантажуєте застосунок на свій телефон чи інший пристрій. Обирайте лише ліцензійне програмне забезпечення з офіційних магазинів або вебсайтів розробників.
✅ Використовуйте такі офіційні платформи, як:
Microsoft Store для Windows;
Apple App Store для macOS та iOS;
Google Play для Android.
Такі магазини зазвичай дбають про безпеку, але навіть там можуть траплятися випадки шкідливого програмного забезпечення.
❗️ Щоб мінімізувати ризики, дотримуйтеся таких порад:
✅ перевіряйте репутацію виробника;
✅ читайте відгуки інших користувачів не лише на сайті магазину, але й на форумах;
✅ оцінюйте кількість завантажень;
✅ уважно розглядайте країну походження програми.
❌Не завантажуйте програмне забезпечення від країн із сумнівною репутацією;
✅ звертайте увагу на дозволи, які вимагає застосунок під час встановлення. Наприклад, для програми для читання книг не потрібен доступ до вашої геолокації, камери чи мікрофона.
🕵️
ℹ️ Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті Кіберполіції за посиланням: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або повідомте про цю ситуацію за номером телефону: 0 800 505 170
Джерело: Державна служба спеціального зв'язку та захисту інформації України